شکوفه های گیلاس


پنج سانتیمتر در ثانیه  اسم این انیمه است که چند روزی توی قفسه فیلمهایم خاک می خورد! و اگر میدانستم که چه جواهری را کنار دستم دارم خیلی زودتر از اینها میدیدمش و قبل از دیدن هم کلی خودم را برای دیدن یک فیلم خوب آماده می کردم. ولی قضیه اینجاست که خوشحالم همچه اتفاقی نیفتاد! لذت کشف کردن و لذت غافلگیر شدن خیلی بالاتر از این حرفهاست! و این انیمه شاهکار حسابی غافلگیرم کرد.

فکر نمیکردم با یک انیمیشن هم می شود چنین عمیق روابط بین آدمها را ترسیم کرد. که چنین عمیق می توان رابطه عاشقانه چند نوجوان را به تصویر کشید و کاری کرد که یک چیزی ته ته دل آدم بیدار شود و بهش یادآوری کند که او هم زمانی برای اولین بار عاشق شده و حس آن اولین بار بودن را چشیده. که می شود با یک انیمیشن هم همه این چیز ها را گفت و آن نقطه کوچک نورانی را توی قلب آدم تبدیل کرد به نوری از امید که حالا دیگر فراموش شده نیست.

توی فیلم دختره به پسره می گوید:سرعت افتادن شکوفه های گیلاس روی زمین پنج سانتیمتر در ثانیه است! سرعت اولین باری را که عاشق شدید یادتان هست؟! جوابتان را با دیدن این شاهکار خواهید گرفت.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی راد یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:48 ق.ظ http://novin21.blogsky.com

سلام وقت شما بخیر
از شما دوست عزیز دعوت می شود در مسابقه ی شماره 4 وبلاگ مدیریت زمان و موفقیت( با جایزه) شرکت کنید.
همچنین خیلی خوشحال می شم اگر به یک سوال(5 تا سوال مفید در وبلاگم وجود داره که ذهن رو فعال می کنه) در مورد مدیریت زمان و موفقیت و خودشناسی پاسخ دهید. خیلی باید جالب باشه که از تراوشات ذهنی همدیگر مطلع شویم.
یه بارش مغزی هم دارم اگه خواستید شرکت کنید.
ضمنا منتظر انتقادات و پیشنهادات سازنده ی شما می مانم. یا علی
novin21.blogsky.com

محسن نجفی یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.maghtal.blogfa.com

اسمت که خیلی مزخرفه . خودتم که خیلی ....... نمی دونم شماها به چه امیدی دارین زندگی می کنین ؟ به امید ...... یا به امید ........ کدومش ؟ خیلی بچه های ! بوی گند دهنت عالم برداشته با اون اسم ......... نظراتتم بزار در کوزه آبشو بخور .

وحید پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:54 ب.ظ http://svahidm.blogfa.com

سلام
نوشتمش تو لیست خریدم! بگیرمش بعد بشینیم با "هانیه" با هم ببینیم! مرسی

محسن نجفی شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:13 ب.ظ http://www.maghtal.blogfa.com

گفتم که احمقی ! وقتی میگم دروغگویید نگید نه . کی به تو گفتم شراب خوار ؟ دهن گندت بخاطر همین دروغهاته . تو به من که هیچ به ملت ایران و خون شهدا و رهبری و امام شهدا مدیونی فهمیدی .

محسن نجفی دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:16 ق.ظ http://www.maghtal.blogfa.com

ما سوزاندیم یا روسای شما ؟ این انقلاب و نظام به شما چه بدی کرده بود که با دشمنانش هم داستان شدید؟ هرگاه که شما حرفی می زنید رسانه های دشمن کف می زنند و قند در دلشان آب می شود ؟ طلحه و زبیرها کم نیستند در اسلام . آدمی اگر از خط تبعیت از ولایت منحرف شود و به بیراه شود تمام سوابقش می سوزد و این را بدان که امام خمینی (ره) فرمود : (( میزان حال فعلی افراد است .)) فهمیدید ؟ نه سابقه چند صد ساله انقلابیتان !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد